پلیس ایران: آمریکا هکرهای سایت وزارت نفت را معرفی کند
نوشته شده توسط : chudae

وزارت نفت پیش از این اعلام کرده بود که هدف از حمله سایبری "تخریب و سرقت اطلاعات بود."

سرتیپ کمال هادیانفر، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) اعلام کرد که حمله اینترنتی اخیر که موجب قطع سرور اصلی وزارت نفت و چهار شرکت اصلی آن شده بود، توسط هکرهایی با آی‌پی آمریکایی انجام شده و مقامات آمریکا باید هویت این آی‌پی ها را به ایران معرفی کند.

آقای هادیانفر روز شنبه ۲۰ خرداد (۹ ژوئن) در حاشیه مراسمی در شهر مشهد گفت که پس از ویروس استاکس نت، که برخی کامپیوترهای تاسیسات هسته‌ای ایران را مورد حمله قرار داده بود، حملات سایبری نسبت به ایران به شدت افزایش پیدا کرده است، اما هیچ آسیبی به ساختار سازمان‌ها و زیرساخت‌های کشور وارد نشده است.

سایت اینترنتی وزارت نفت ایران از روز یکشنبه سوم اردیبهشت سال جاری دچار اختلال شده بود و بعد از آن هم مقام‌های ایرانی اعلام کردند که به دلیل حمله سایبری به سایت‌های وزارت نفت در این وزارتخانه ستاد بحران تشکیل شده است.

در اثر این حمله سرور اصلی وزارت نفت و چهار شرکت اصلی آن قطع شد و همان زمان علی نیکزاد رهبر، سخنگوی وزارت نفت گفت که "ویروس، مادربرد کامپیوتر‌ها را سوزانده و برای پاک کردن اطلاعات اقدام کرده است با این همه اطلاعات اساسی این وزارتخانه صدمه ندیده است."

دو سال پیش هم اعلام شد که ده‌ها هزار کامپیوتر در ایران به ویژه در بخش‌های تجهیزات اتمی این کشور به ویروسی رایانه‌ای به نام استاکس نت آلوده شده است.

ایران در این مورد دستگاه‌های اطلاعاتی غرب را متهم کرده است.

آقای هادیانفر همچنین میزان استفاده از از "وی‌پی‌ان" در ایران را ۲۰ تا ۳۰ درصد اعلام کرد و به مردم توصیه کرد که "مطلقا" از وی‌پی‌ان استفاده نکنند.

او از تشکیل کمیسیون ساماندهی وی‌پی‌ان خبر داد و گفت که با آماده شدن آئین‌نامه اجرایی این کمیسیون کسانی که خواهان وی‌پی‌ان مجاز هستند "با مراجعه به وزارت فناوری اطلاعات می‌توانند از وی‌پی‌ان مجاز استفاده کنند."

او گفت که "کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ" به ریاست دادستان کل کشور، کار فیلترینگ در ایران را انجام می‌دهد و "دشمنان"، وی‌پی‌ان ها را به عنوان روشی برای عبور از فیلترینگ "به صورت رایگان یا با نازل‌ترین قیمت" در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهند.

وی‌پی‌ان که مخفف اصطلاح انگلیسی به معنای "شبکه خصوصی مجازی" است، در ایران به عنوان راهی برای عبور از فیلترینگ سایت‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران استفاده از وی‌پی‌ان را غیرقانونی دانسته و رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته که "استفاده از وی‌پی‌ان تخلف قانونی است و هر زمان که لازم بدانیم با هماهنگی مبادی قانونی آن را قطع می‌کنیم".





:: برچسب‌ها: برلین , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: